10 alimente pentru o inima sanatoasa

cardiology
No Comments on 10 alimente pentru o inima sanatoasa

1. Avocado

Adauga putin avocado in sandvis sau in salata de spanac pentru a creste cantitatea de grasimi bune din dieta pe care o urmezi. Intrucat contine grasimi mononesaturate, avocado ajuta la scaderea colesterolului “rau” (LDL) si la cresterea celui “bun” (HDL).

“Avocado este nemaipomenit”, spune Dr. Sinatra. “Ajuta la absorbtia carotenoidelor, in special a betacarotenului si a licopenului, esentiale pentru sanatatea inimii”, adauga specialistul.

2. Somonul

Foarte bogat in omega 3, somonul reduce nivelul tensiunii arteriale si ajuta la coagularea sangelui. Consumat de doua ori pe saptamana, reduce cu o treime riscul mortalitatii prin atac de cord.

“Somonul contine astaxantin carotenoid, care este un antioxidant foarte puternic”, spune cardiologul Stephen T. Sinatra, autorul lucrarii “Cum sa scazi tensiunea arteriala in opt saptamani”. Totusi, asigura-te ca alegi somon salbatic si nu peste de crescatorie care poate contine insecticide, pesticide si metale grele.

Daca nu iti place saomonul, poti opta pentru alti pesti grasi: macrou, ton, hering, sardine, iar beneficiile pentru inima ta vor fi aceleasi.

3. Semintele de in

Continutul ridicat de acid linolenic alfa a reusit sa transforme aceasta planta antica – inul – intr-un aliment modern miraculos. Acidul alfa linolenic este un tip de organism din care provin acizii grasi omega 3, similari celor care se gasesc in pestii oceanici.

Beneficiile semintelor de in au fost demonstrate cu ajutorul mai multor cercetari, printre care se regasesc si studii pentru scaderea nivelului de colesterol LDL (colesterolul “rau”), unde inul a dat rezultate remarcabile. Alte benefiicii ale semintelor de in sunt: scaderea trigliceridelor din sange si scaderea presiunii sanguine. Poti adauga semintele in cerealele consumate la micul-dejun sau in salate.

4. Soia

Soia poate scadea nivelul colesterolului si pentru ca este saraca in grasimi saturate, este o sursa buna de proteine intr-o dieta pentru persoanele care au probleme cu inima. Cauta surse naturale de soia, precum edamame (soia verde). Laptele de soia este o alternativa foarte buna si poate fi consumat impreuna cu fulgii de ovaz. Ai grija la cantitatea de sare din soia: unele sortimente procesate pot contine adausuri de sodiu care cresc nivelul tensiunii arteriale.

5. Uleiul de masline

Bogat in grasimi mononesaturate, uleiul de masline scade colesterolul si reduce riscul aparitiei bolilor de inima. Rezultatele mai multor studii care descopera incidenta bolilor cardiovasculare pe glob, au aratat ca desi foarte multi barbati din Creta au predispozitie pentru colesterol marit, foarte putini dintre ei mor din cauza bolilor de inima deoarece dieta lor este axata pe grasimi bune care se gasesc in uleiul de masline. Specialistii recomanda sortimentele extravirgine sau virgine care sunt cel mai putin procesate si folosirea lor la gatit in locul untului.

6. Spanacul

Spanacul te ajuta sa-ti mentii sanatatea inimii datorita continutul de luteina, folati, potasiu si fibre. In general, cresterea consumului de verdeturi este benefica pentru inima ta. In cadrul unui studiu recent au fost examinate mai mult de 15.000 de persoane, timp de un an si care nu sufereau de boli cardiovasculare. Cei care au consumat mai mult de doua portii si jumatate de legume pe zi au prezentat un risc de a dezvolta boli ale inimii cu 25% mai scazut, in comparatie cu cei care nu au mancat deloc astfel de alimente. Fiecare portie noua reduce riscul cu inca 17%, spun specialistii.

7. Fructele cu coaja lemnoasa

Bogate in acizi grasi omega 3, grasimi mono si polinesaturate, fructele precum alunele, nucile sau migdalele sunt benefice pentru sanatatea inimii. De asemenea, introducerea lor in dieta inseamna cresterea caltitatii de fibre. “Ca si uleiul de masline, fructele cu coaja lemnoasa sunt o sursa importanta de grasimi bune pentru sanatate”, explica dr. Sinatra.

8. Fructele de padure

Afinele, zmeura, capsunele, indiferent de ce preferi, au proprietati antiinflamatorii si reduc riscul aparitiei bolilor de inima si cancerului. “Murele si afinele au proprietati deosebite”, potrivit dr. Sinatra. “Dar si toate celelalte fructe de padure sunt foarte bune pentru sanatatea sistemului vascular”, mai spune acesta.

9. Fulgii de ovaz

Iti poti incepe ziua cu un bol de fulgi de ovaz. Contin acizi grasi omega 3, folati si potasiu. Sunt o sursa buna de fibre, scad nivelul colesterolului “rau” si te ajuta sa-ti mentii arterele sanatoase. Pentru a obtine un gust mai bun si pentru a mari cantitatea de fibre, ii poti combina cu o banana.

10. Leguminoasele

Lintea, nautul si fasolea sunt o sursa importanta de fibre. De asemenea, leguminoasele contin acizi grasi omega 3, calciu si fibre solubile, necesare pentru a avea o inima sanatoasa.

In cazul in care ai probleme privind nivelul ridicat al colesterolului sau daca esti predispusa hipertensiunii arteriale este recomandat sa consulti un nutritionist. Acesta iti va intocmi o dieta nutritionala, determinand nivelul caloric rezonabil. Astfel, vei fi ajutata sa mananci sanatos, prevenind afectiunile cardiovasculare la care esti predispusa. Nutritionistul iti va urmari progresul, incurajandu-te sa nu renunti.

Nu uita de activitatile fizice!

Practicarea regulata a unei activitati fizice poate fi un lucru usor de facut, mai ales daca exploatezi oportunitatile zilnice care se ivesc in jurul tau:

  • foloseste scarile – atat pentru urcat, cat si pentru coborat – in locul liftului. Incepi cu cate un etaj si mareste gradat;
  • parcheaza la cateva blocuri mai departe de serviciu sau de magazinele de unde iti faci de obicei cumparaturile si mergi restul drumului pe jos. Daca folosesti mijloacele de transport in comun coboara cu o statie sau doua inainte de locul in care cobori de obicei si deplaseaza-te pe jos pana la destinatia dorita;
  • opteaza pentru o plimbare rapida prin imprejurimi, in loc sa mananci un desert bogat in grasimi si colesterol, ;
  • munca prin gospodarie, precum aspiratul, arde caloriile;
  • nu uita de exercitii in timp ce te uiti la televizor: ridica greutati, pedaleaza la bicicleta sau fa exercitii usoare;
  • in timpul zilei acorda-ti cateva minute de destindere. Ridica-te de pe scaun, intinde-te, oferind muschilor si mintii ocazia de a se relaxa.

Scapa de kilogramele in plus pentru a avea o inima sanatoasa!

Indepartarea excesului de kilograme are un rol important in controlul diabetului, in reducerea tensiunii arteriale si a colesterolului. Slabind intr-o maniera sanatoasa iti oferi energia necesara pentru a te implica in activitatile care-ti fac placere.

Slabitul ar trebui sa coincida cu schimbarea stilului de viata, pentru ca altfel kilogramele eliminate se vor reinstala confortabil. Conexiunea dietei cu un program regulat de miscare fizica te poate ajuta sa slabesti si sa-ti mentii forma pentru o perioada indelungata. Nu te lasa atrasa de dietele care promit o slabire imediata. Ele ofera un continut caloric mult prea scazut ce poate dauna sanatatii. Efectele sunt imediate, dar kilogramele se vor depune la loc in momentul in care vei abandona dieta. Daca trebuie sa slabesti foarte mult apeleaza la sfatul medicului nutritionist. Acesta iti poate recomanda diete corespunzatoare pentru indepartarea graduala a kilogramelor.

Leave a Reply